یادداشتهایی از صابر آقایی

امیرالمومنین علی(ع): علم را با نوشتن در بند کشید.
شاید آنچه در این وبلاگ می آید، در گذر زمان قطره ی آبی باشد برای رفع عطش آیندگانی که به حضور در برهه ی زمانی ما حسرت می خورند. هرچند اکنون خود در این معرکه نتوانم آنچنان که بایست قدر بدانم اما با یک "یاعلی" شروع می کنم...
24 بهمن ماه 93

آخرین نظرات

خاطره ای از حضور در مسابقه ی فوتبال میبد

جمعه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۳، ۰۴:۳۲ ب.ظ

این بازی در زمین چمن بفروییه میبد برگزار می شود. ساعت 1:45 بعدازظهر است. اولین بارم نیست که به تماشای مسابقه ی فوتبال می آیم. گفته اند قرار است ساعت 14 شروع شود. یکی از رجال ورزشگاه سطلی پراز رنگ سفید بدست دارد و با لباس پلوخوری خود فرچه ای دسته بلند در دست گرفته و با سرعت تمام شروع به پررنگ کردن خطهای زمین چمن می کند. چمنها -احتمالا از ترس خطاهای زیاد بازیکنان یا بخاطر تشنگی زیاد!- رنگ باخته اند و یُبس شده اند، به نحوی که با هر قدم بازیکن تعدادی از چمنها به هوا پروبال می زنند. هنوز گیجم که خط کش –مسول خط کشی زمین!- طبق کدام قانون فیثاغورثی و نیوتونی، فقط یکبار فرچه را به رنگ آغشته می کند و طول زمین را که حدودا 120 متر است را با خیالی راحت طی می کند. در این هنگام است که به فکر خط کشی بعضی از خیابان های میبد می افتم که اکنون اثری از آن نمانده است!
کم کم بازیکنان و داوران وارد زمین می شوند. کمی خود را گرم می کنند و به کناره زمین می آیند. ساعت 14:05 است. صفی از بازیکنان تشکیل داده می شود. رنگ مشکی داوران تنها رنگی است که در همه ی مسابقات در وسط این صف ثابت می ماند. ادای احترام انجام می شود اما این مسابقه از فیض تلاوت قران بی بهره است –بله از اتاق فرمان اشاره می کنند جهت حفظ آبرو بگویم ان شالله بازیکنان در دل خود چند آیه خوانده اند!- البته دفعات پیش تیم مهربد میبد را می دیدم که با نظمی کامل، آقای حاجی از اعضای کادر باشگاه با صوت زیبای خود سوره ای را تلاوت می کند. قابل توجه اینکه این حرکت زیبای تیم مهربد باعث شد بعنوان الگو از این تیم نام برده شود .
بالاخره بازی در ساعت 14:10 شروع شد. تا نیمه های نیمه ی اول، بازی ریلکس بود. هرچه زمان می گذشت تعداد خطاها زیاد می شد. حتی دروازبان هم وقتی دید قرار است گل بخورد خطای عمد کرد و کارت قرمز گرفت و به نیمکت نشینان پیوست. چندتا دیگر کارت زرد هم داشتیم.
چند دقیقه ای از بازی که گذشت، یکی از مسولین تیم به یکی از بازیکنان گفت: فلان فلان شده چرا بازی را خراب می کنی؟!! زیاد رکیک نبود ولی ما را وارد فاز جدیدی از شرمندگی کرد! کم کم تماشاچیان هم که تعدادشان تقریبا دوبرابر تعداد بازیکنان بود، از خجالت داور درآمدند و یجورایی اعتراض خود را با اشعاری همچون شیر سماور و... اعلام کردند! البته بنظر می رسد این روش بهتر از روش بازیهای قبلی است که با پرتاب اجسام و یقه گیری بعداز بازی و فحشهای ناموسی و در نهایت با دخالت ناجا و تیرهوایی از داور و ناظران یزدی و بازیکنان مهمان استقبال می شد!
یکی از مربیان بازی هم انگار از ننه بابای خود قهر کرده و شروع به اعتراضات بیجا به داوران می کند. از زمان وقت اضافه گرفته که چرا 4دقیقه است، و از خطاهای آوانتاژ(ان شالله درست تلفظ کرده باشم!)، تا اینکه چرا پزشک فوتبال سرعت عمل زیاد به خرج می دهد...!
در لابلای این حرفها نزدیک بود یک گل هم زده شود که داور کنار آفساید اعلام کرد. اما یکی از مربیان به وسط زمین پرید و با کلی قسم و آیه، از خدا و پیغمبر یاد کرد تا بلکه داور قانع شود. اما حیف که مثل تلویزیون، فیلم بازی برگردانده نمی شود وگرنه معلوم می شد قسم های قرص و محکم مربی چقدر تاثیر دارد!
این مطلب مجال طول و تفسیر این فوتبال را ندارد و تنها برشی از آنچه در فوتبال مقدس مآب میبد رخ داد بیان شد. ناگفته نماند این مساله قابل تعمیم نیست چراکه فقط برخی از تیمها اینچنین راه و منشی را در پیش گرفته اند و از فوتبال به هرشکل ممکن بعنوان ابزاری جهت نیل به مقاصد بدون چارچوب خود سوء استفاده می کنند. این بازی تمام شد اما بازی برخی تیمها در معرکه ی بی فرهنگی و بی خدایی همچنان باقیست...
خلاصه اینکه  توصیه می کنم اگر قصد داشتید به تماشای این مسابقه بیایید، دو چیز را فراموش نکنید: 1- از آوردن کودکان زیر 40سال خودداری کنید-احتمال بداموزی صددرصد است- 2- هندزفری و موبایل خود را به همراه داشته باشید تا فقط فوتبال تماشا کنید و وارد حواشی شنیداری آن نشوید!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۴
صابر آقایی میبدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">